Trofeul Muntilor

Trofeul Muntilor - Muntii Bucegi, 02-04 August 2024


10 ani de Trofeul Muntilor

Pentru ca totul a inceput in 2014 in Muntii Bucegi, ne-am gandit sa ne intoarcem de unde am plecat si sa va invitam la cea de-a 10-a editie a Trofeului Muntilor in acelasi masiv.


Anul acesta, cea de-a IV-a etapa din cadrul Campionatului Naţional de Turism Sportiv – Ştafeta Munţilor & FRTS, ediţia 2024, va avea loc la Cabana Diham.


Trofeul Munţilor se adresează atât membrilor cluburilor participante în cadrul Campionatului de Turism Sportiv – Ştafeta Munţilor & FRTS cât şi altor persoane care se vor putea organiza în echipe, participând alături de cluburi, beneficiind de aceleaşi activităţi.

Amplasarea taberei:

Tabăra de corturi va fi amplasată in vecinatatea Cabanei Diham, la altitudinea de 1320 m.


Exista posibilitatea de cazare in cabana, in camere de 4-9 locuri, cu baie, 50 lei/persoana/noapte. Pentru rezervari, puteti lua legatura cu Raluca – 0725.822.263 (WhatsApp). 

Accesul se poate realiza astfel:

• Din Busteni, access pietonal pe traseul Cabana Gura Diham – Cabana Diham (triunghi albastru, ~ 2 ore)

• Din DN73A Predeal – Râşnov, apoi DJ 101 Rasnov – Valea Glajariei si continuare pe drum forestier pana aproape de cabana.

• Din DN73A Predeal – Rasnov, apoi drumul forestier spre Cabana Forban care ajunge pana in apropierea cabanei Diham – recomandat mai mult celor cu masini cu garda inalta; tot din acest drum, se poate lasa masina la inceperea traseului turistic (punct rosu, ~1.5 - 2 ore)

Mentionam ca nu se va putea ajunge cu masina pana in tabara (nici macar pentru descarcat), iar locurile de parcare din apropiere vor fi limitate.


Nu se va putea ajunge cu rulote.


Pentru informaţii suplimentare puteţi apela unul dintre numerele de telefon ale persoanelor de contact.

REGULAMENT

1.Proba de raid montan:

  • Grad de dificultate: mare ; le recomandăm celor care participă pentru prima dată la un concurs din Ștafeta Munților sau nu au experiență în parcurgerea traseelor de drumeție să se sfatuiască cu membrii echipei de organizare în alegerea categoriei de concurs.
  • Durată: 7 – 8 ore
  • Pregătire fizică: foarte bună
  • Traseul va fi marcat şi asigurat de organizatori
  • Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor.
  • Echipament obligatoriu: busolă, trusă sanitară, bidon pentru apă, rucsac, sursă de foc. Nu se poate intra in aceasta proba fara bocanci sau încaltaminte de munte cu talpa profilata" aici intrand si "adidasi" de trail running
  • Intră în clasamentul general al concursului

2. Proba de orientare sportivă:

  • Proba de viteza pe harta, tot echipajul va parcurge poligonul de orientare, de aproximativ 2 km
  • Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor
  • Intră în clasamentul general al concursului

3. Probe teoretice:

  • Se vor susţine înainte de plecarea în traseul de raid de către membrii echipajelor înscrise în concurs. Testul va cuprinde 15 întrebări de tip grilă din zona de concurs, cu un singur răspuns corect. Fiecare membru al echipei va raspunde la 5 intrebari.
  • Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor
  • Intră în clasamentul general al concursului.
  • Bibliografia pentru testele teoretice o puteti gasi pe site-ul www.stafetamuntilor.ro

4. Proba de alpinism:

  • Fiecare echipaj va desemna un membru ce va parcurge un traseu de catarare, concurentul va fi asigurat si va primi si casca de protectie. Nu asiguram ghete pentru catarat.
  • Grad de dificultate: mediu.
  • Punctaj realizat în funcție de înălțimea escaladată și timpul obținut.
  • Lungimea aproximativă a traseului: 10m
  • Timp maxim de parcurgere a traseului: 5 minute
  • Intră în clasamentul general al concursului.

5. Proba cultural-artistică:

  • Tematică: sport, turism, natură, ecologie;
  • Durată: cca 25 minute;
  • Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor
  • Conţinut: muzică, poezie, umor
  • Intră în clasamentul general al concursului;

Categorii de concurs:

  1. FAMILY – echipe formate din 3 persoane, minim un adult și obligatoriu minim un copil cu vârsta de maxim 13 ani împliniți
  2. JUNIORI – echipe formate din 3 persoane, indiferent de sex, cu vârsta cuprinsă între 14 – 20 ani împliniţi
  3. ELITE – echipe formate din 3 persoane, indiferent de sex
  4. SENIORI – echipe formate din 3 persoane cu vârsta cuprinsă între 35-50 ani, indiferent de sex
  5. VETERANI – echipe formate din 3 persoane cu vârste peste 50 de ani, indiferent de sex
  6. FEMININ – echipe formate din trei fete, indiferent de varstă
  7. OPEN – echipe formate din 3 persoane, indiferent de vârsta și sex.

Program desfasurare*:

Vineri 2 august:

- 12.00 – 22.00 Primirea participanţilor

- 22.30 Şedinţa tehnică

- 24.00 Stingerea

Sâmbătă 3 august:

- 07.30 – 17.00 Probele tehnice şi teoretice

- 22.00 Proba cultural artistică şi foc de tabără

Duminică 4 august:

- 10.30 – Festivitatea de Premiere

- 12.00 – Igienizarea taberei şi defluirea participanţilor

* Organizatorii îşi rezervă dreptul de a introduce modificări în programul de desfăşurare a probelor de concurs în funcţie de starea vremii.

Regulamentul taberei:

  • Cazarea concurenţilor se va face la corturi, sub îndrumarea organizatorilor.
  • Va exista o singură vatră de foc, amenajarea altor vetre suplimentare fiind interzisă.
  • Cluburile au obligativitatea transportării gunoiului la punctele speciale pentru depozitare din apropierea taberei.
  • Autoturismele pot fi parcate sub indrumarea organizatorilor accesul lor in tabara de corturi fiind interzis.

PARTICIPAREA LA CONCURS SE FACE PE PROPRIA RĂSPUNDERE, SAU DUPĂ CAZ, CU ACORDUL ȘI PE RĂSPUNDEREA PĂRINȚILOR!

PERSOANE DE CONTACT:

Catalin Mitu: 0722 536 716; e-mail: catalinmitu@yahoo.com

Luiza Stoica: 0723 652 101; e-mail: luizag.stoica@gmail.com

Vreau să fiu voluntar!

Dacă ți-ai făcut un stil de viață din activitățile eco-sportiv-turistice te așteptăm alături de noi!

ÎNSCRIE-TE!

Plecăm la drum lung cu încrederea că vom reuși să-i educăm pe cei de lângă noi într-un spirit verde și cu dorința de a face cât mai multe acțiuni pentru a proteja natura în toate formele sale.

Facebook