Omul trebuie educat în spiritual respectului faţă de mediu. De aceea, toţi suntem responsabili în a construi un mediu educaţional care să motiveze copilul în procesul de protejare a naturii. Sentimentele şi atitudinile copiilor faţă de natură trebuie să fie de respect şi grijă având în permanenţă convingerea că oamenii sunt parte integrantă din natură şi nicidecum superiorii acesteia.
Proiectul "Eco Gradinița" 2016 a avut ca scop dezvoltarea unui program de educaţie ecologică la nivel preşcolar, în vederea formării unei conduite ecologice a copiilor și stabilirea unui cadru favorabil schimbului de informaţii şi a colaborării între educatoare.
Proiectul desfasurat pe parcursul a 10 luni.
Educaţia ecologică constituie unul dintre obiectivele care se regăseşte la toate disciplinele de învăţământ. Educaţia ecologică nu trebuie să fie o disciplină discretă, dar nici nu poate fi identică cu studiile ştiinţifice care abordează un singur domeniu al cunoaşterii. Aceasta are aspect morale/etice pregnante, nerezumându-se doar la aspectele umane sau de mediu. Educaţia ecologică trebuie abordată într-o manieră interdisciplinară, întrucât are legături de substanţă, mai mult sau mai puţin vizibile, cu alte domenii.